اطلاعات خودرو ماشین اتومبیل

اطلاعات جامع درباره خودرو ماشین اتومبیل ماشین سنگین کامیون کشنده

اطلاعات خودرو ماشین اتومبیل

اطلاعات جامع درباره خودرو ماشین اتومبیل ماشین سنگین کامیون کشنده

ارائه اطلاعاتی در زمینه اجاره خودرو خرید و فروش خودرو ماشین اتومبیل و ارائه اطلاعات ماشین سنگین کامیون کشنده تریلی کمپرسی

  • ۰
  • ۰

موسسه حسابرسی

تعریف سازمان حسابرسی

سازمان حسابرسی یکی از سازمانهای تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی ایران است که سال 1366 به موجب قانون تشکیل سازمان حسابرسی تاسیس شد.سازمان حسابرسی علاوه بر حسابرسی و بازرسی قانونی،خدمات مالی مشاوره ای ،تدوین اصول و ضوابط حسابداری و حسابرسی،و آموزش و تحقیق در زمینه حسابرسی را برعهده دارد.

خدمات سازمان حسابرسی:

یکی از خدمات فایده مند سازمان حسابرسی که نقشی انکارناپذیر در توسعه دانش حسابداری در ایران داشته است،انتشار نشریه های تخصصی با موضوعات متنوع حسابدای و موضوعات مرتبط بوده است.

استاندارهای حسابرسی:

استاندارهای حسابرسی ،معیاری برای سنجش کیفیت کار حسابرسان است.
انواع استانداردهای حسابرسی:
1-استانداردهای عمومی
2-استاندارهای عملیاتی
3-استانداردهای گزارشگری

انواع گزارشهای حسابرسی:

1-گزارش مقبول یا استاندارد
2- اظهارنظر مشروط
3-اظهار نظر مردود
4-عدم اظهارنظر

تقسیم بندی حسابرسان:

شاغلان حرفه حسابرسی در یک تقسیم بندی کلی به دو گروه اصلی تفکیک میشوند:
1-حسابرسان داخلی: این گروه از حسابرسان ،کارمند واحد مورد رسیدگی هستندو در واقع رابط میان هیأت مدیره و شرکت بوده و گزارش رسیدگی خود را بطور هفتگی ،ماهانه یا سالانه به مدیر عامل و هیأت مدیره ارائه می دهند.این گروه از حسابرسان عملیات داخل واحد تجاری را رسیدگی میکنند.
2- حسابرسان مستقل: این گروه از حسابرسان ،افرادی هستند که در موسسات حسابرسی مشغول به کار هستند و براساس قرار داد میان شرکتها یا سازمانها بااین موسسات ،عملیات حسابداری و مالی واحد تجاری را بر اساس اصول و موازین حسابداری مورد رسیدگی قرار میدهندو گزارش خود را به مجمع عمومی صاحبان سهام ارائه میکنند. در واقع حسابرسان مستقل رابط میان صاحبان شرکت و هیـأت مدیره شرکت میباشند.

وظایف حسابرس

حسابرس وظیفه بررسی صحت اسناد مالی و حسابداری و انطباق آنها بااصول حسابداری و موارد قانونی رابر عهده دارد.حسابرسی و حسابداری شباهت های زیادی باهم دارند ،در واقع حسابرسان کار حسابداران را بررسی و نتیجه کار خود را به هیأت مدیره ،سهامداران ، بانک ها و سایر سازمان های نظارتی و قانونی ،حسب مورد ،گزارش میکنند.

مهارت های مورد نیاز حسابرس:

یک حسابرس ،برای انجام کار حسابرسی باید در زمینه محاسبات و تحلیل اطلاعات مهارت بالاو قابل قبولی داشته باشد.البته در سالهای اخیربه دلیل کامپیوتری شدن سیستم های مالی و حسابداری ،یک حسابرس کارآمد میبایست علاوه بر اصول و فنون حسابداری و حسابرسی به کار با نرم افزارهای مالی و حسابداری مختلف نیز تسلط داشته باشند. همچنین باید دارای مهارت ارتباطی،کلامی و نوشتاری خوبی باشد.

موسسه حسابداری و حسابرسی محاسبان با استفاده از کادری مجرب و با بهره گیری از مهارتهای متخصصان این امر و استفاده از نرم افزارهای روز دنیا با بیش از 7 سال سابقه درخشان درامر حسابداری و حسابرسی،در جهت تحقق اهداف شما گام های بلندی برداشته و با توجه به استانداردهای معتبر جهانی و با هدف ارتقای سطح دانش مالی و رفع نیاز های شرکتها و موسسات ،اقدام به راه اندازی سایت اینترنتی نموده است.جهت اطلاع از سایر خدمات شرکت حسابرسی محاسبان با ما در تماس باشید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی